DESTACATS

Actualitat

« Ves enrere

L'IVF finança amb 35,5 milions d'euros a empreses agroalimentàries amb major activitat durant el període nadalenc

L'IVF finança amb 35,5 milions d'euros a empreses agroalimentàries amb major activitat durant el període nadalenc

  •  Entre els beneficiaris destaquen empreses d'elaboració, processament i comerç a l'engròs de productes alimentosos i begudes
  • "El suport financer de l'IVF garantix que disposen de la liquiditat necessària per a afrontar la campanya nadalenca amb garanties", ha destacat el director general del *Institut *Valencià de *Finances


     

 

23-12-2025.- L'Institut Valencià de Finances (IVF) ha formalitzat un total de 47 operacions de finançament durant els exercicis 2024 i 2025 els titulars dels quals són empreses que desenrotllen la seua activitat en sectors amb major protagonisme durant les festes de Nadal.

En conjunt s'han destinat 35,5 milions a través de les diferents línies de finançament de l`Institut, com són la línia Reactiva FEDER, la línia Gran Empresa Industrial, la línia de préstecs bonificats per a la Indústria Agroalimentària o la línia Dana -a cost zero- per a empreses afectades per la riuada d'octubre de 2024.

Com ha destacat el director general de l'IVF, Enrique Montes, "en tots els casos es tracta de línies dissenyades per a garantir la liquiditat de les empreses valencianes i donar suport a projectes d'inversió duts a terme en sectors clau per a la nostra economia".

Enrique Montes ha valorat molt positivament el balanç d'estes operacions i ha destacat que el suport financer de l'IVF "ha contribuït sens dubte al fet que estes empreses seguisquen presents en el mercat oferint els seus productes per a la campanya nadalenca un any més".

"Fer costat als sectors tradicionals no sols preserva llocs de treball, sinó que contribuïx a reforçar la confiança en el nostre teixit productiu. L'IVF actua com a finançador públic, complementant a la banca tradicional i assegurant que les empreses valencianes puguen créixer, innovar i afrontar amb solidesa els reptes de cada exercici", ha afegit.

Atenent la seua distribució provincial, d'estes 47 operacions 27 tenen com a titulars a empreses situades a la província de València (19,5 milions d'euros), 16 a empreses de la província d'Alacant (13,4 milions d'euros) i les quatre restants han beneficiat a empreses de la província de Castelló (2,8 milions d'euros).

Quan els sectors, destaquen les activitats relacionades amb el comerç a l'engròs i menor de fruites i hortalisses, de peixos i mariscos, de productes de forn, confiteria i pastisseria. També l'elaboració de productes carnis, formatges i cacau, xocolate o café.

"La fortalesa de l'economia valenciana residix a combinar innovació amb activitats tradicionals que continuen sent fonamentals per al consum i l'ocupació, i des de l'IVF apostem per garantir que els dos tinguen futur", ha conclòs el director general.