DESTACATS

Actualitat

« Ves enrere

L’IVF impulsa una nova línia de finançament bonificat per a la reactivació econòmica en municipis afectats per la riuada de 2024

L'IVF impulsa una nova línia de finançament bonificat per a la reactivació econòmica en municipis afectats per la riuada de 2024

  • El programa s'amplia per a arribar a totes les empreses de les zones afectades, sense necessitat que acrediten danys directes derivats de la riuada

 

24-03-2026.- L'Institut Valencià de Finances (IVF) ha posat en marxa la nova línia bonificada per a la recuperació i reactivació de les zones afectades per la dana d'octubre de 2024, dissenyada per a impulsar l'activitat econòmica en els municipis damnificats per la riuada.

Esta convocatòria dona continuïtat i amplia l'abast de la línia extraordinària que ha estat vigent durant 2025, a través de la qual este organisme ha prestat suport financer per un valor superior a 60 milions d'euros a 90 projectes empresarials que van patir danys.

Com ha explicat el director general de l'IVF, Enrique Montes, "després de superar la primera fase de l'emergència, ara és prioritari accelerar la reactivació econòmica i impulsar l'activitat empresarial a les zones afectades. Esta nova línia amplia el seu àmbit d'aplicació respecte a l'anterior, responent a les necessitats d'inversió i liquiditat de les empreses en l'àrea afectada en esta fase de la recuperació".

"En estos moments, l'objectiu ja no és únicament reparar els danys provocats per la riuada, sinó activar de nou el teixit econòmic en estos municipis, atenent noves necessitats d'inversió i circulant que sorgisquen en les empreses en este procés de recuperació", ha afegit.

Podran sol·licitar-la totes les empreses que tinguen o vagen a instal·lar un establiment o sucursal en algun dels municipis afectats, amb independència que patiren danys en les seues instal·lacions com a conseqüència de la riuada.

"L'objectiu és que cap empresa es quede fora del procés de recuperació pel simple fet de no haver patit un dany directe o no poder acreditar-lo. La reactivació econòmica ha de ser una oportunitat per a totes les companyies d'estos municipis", ha destacat el director general.

Préstecs de fins a tres milions d'euros

A través d'esta línia de finançament, les empreses podran optar a préstecs bonificats d'entre 200.000 euros i tres milions d'euros, per a atendre tant nous projectes d'inversió que duguen a terme com ara necessitats de capital circulant. Les operacions podran formalitzar-se amb terminis de fins a deu anys, incloent fins a tres anys de carència.

"La Generalitat manté el seu compromís amb estos territoris i posa a la disposició de les empreses un finançament avantatjós que combina agilitat i un component d'ajuda aplicat sobre el tipus d'interés, que serà de l'1,5 % fix", ha explicat Enrique Montes.

"Durant l'emergència vam actuar amb rapidesa per a evitar el tancament d'empreses. Ara donem continuïtat a este producte amb una línia capaç d'accelerar el seu creixement i donar impuls a estos projectes", ha assenyalat el responsable de l'IVF.

En este sentit, Montes ha recordat que les operacions aprovades dins de la línia urgent posada en marxa en 2024 continuen en període de carència, per la qual cosa els seus titulars no estan atenent pagaments de cap tipus amb l'IVF mentre restablixen la seua activitat.