CELEBRACIÓN DÍA DE EUROPA 09.05.2023                                       

CELEBRACIÓ DIA D'EUROPA 09.05.2023                                         Vídeo presentació  ciutadania
                                                                                                                           Programa FEDER 2021-2027 Comunitat Valenciana 30-3-2023


La reglamentació comunitària exigix el compliment de determinats requisits en matèria de comunicació. En el període actual continua sent necessari elaborar una estratègia de comunicació i fer un seguiment i avaluació de les mesures que la sustenten, així com donar publicitat d'estes actuacions, ressaltant les Bones Pràctiques en matèria de comunicació i presentant les millors actuacions cofinançades amb fons europeus.

 

Normativa i documentació
 

 

 

Comunicació - Fons Europeos - Generalitat Valenciana (gva.es)

 

 

ACTUALITAT FEDER

« Ves enrere

Carlos Mazón: “Dupliquem en un any el suport financer fins als 9,4 milions a projectes de mamprenedoria i innovació”

Carlos Mazón: "Dupliquem en un any el suport financer fins als 9,4 milions a projectes de mamprenedoria i innovació"

 

  • Subratlla que les dos línies de l'Institut Valencià de Finances han beneficiat 35 empreses que "estan creant ocupació tecnològica i atraient talent"
  • El cap del Consell ha recorregut les instal·lacions de Sesame, "una empresa innovadora referent" que contribuïx a crear "una marca pròpia de la Comunitat Valenciana"

 

30-01-2025.- El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha realçat que el Consell "ha duplicat en un any el finançament a projectes que impulsen la mamprenedoria i la innovació per a enfortir un ecosistema d'empreses tecnològiques en la Comunitat Valenciana que atrau el talent i crea ocupació".

Així ho ha destacat després de visitar l'empresa de programari de gestió de recursos humans Sesame a on ha fet un balanç de les línies de l'Institut Valencià de Finances (IVF) per a empreses innovadores.

El cap del Consell ha detallat que en 2024 la Generalitat ha finançat 35 operacions d'empreses per un import de 9,4 milions d'euros davant dels 4,1 milions d'euros de 2023.

Al respecte, el president ha ratificat el compromís del Consell amb la iniciativa privada a través d'este finançament de l'IVF que "està funcionat" per a donar suport al creixement empresarial, la creació de nous projectes i la generació d'ocupació tecnològica que "estan creant una marca pròpia de la Comunitat Valenciana".

En concret, l'IVF ha aprovat en 2024 un total de 28 operacions de crèdits participatius a empreses de nova creació que han obtingut 11 milions d'euros addicionals de finançament d'inversors privats. Respecte als préstecs subordinats, s'han concedit set actuacions per un volum de 4,4 milions d'euros als quals cal sumar 28 milions d'euros captats en rondes d'ampliació de capital.

Mazón ha ressaltat la importància d'estes iniciatives empresarials que contribuïxen a la reconstrucció de les zones afectades per les riuades que generen més ocupació, més ingressos i més activitat econòmica.

Al respecte, cal destacar el suport de la Generalitat a l'activitat empresarial en matèria de finançament, simplificació administrativa per a la reducció de la burocràcia, incentius fiscals o reforç de la formació professional, entre altres.

Sesame, un exemple de firma tecnològica en expansió

El cap del Consell ha recorregut, juntament amb la consellera d'Hisenda i Economia Ruth Merino, les instal·lacions de la firma tecnològica Sesame en la Marina de València per a conéixer els programes d'expansió de la companyia.

El president ha posat l'exemple "d'esta firma tecnològica referent que continua creixent per a atraure el talent a la Comunitat Valenciana i exportar la nostra tecnologia i innovació per tot el món".

Actualment, la companyia té més de 300 empleats i atén més de 8.000 clients, i d'esta manera consolida una sòlida presència a Espanya i Mèxic, a més d'operar en més de 30 països entre els quals destaquen Portugal i Itàlia i una pròxima obertura al Brasil.

Línies IVF per a la mamprenedoria i la innovació

La Generalitat, a través de l'IVF, oferix durant este any una línia de préstecs participatius en coinversió per a empreses de nova creació i un altre paquet de préstecs subordinats per a projectes ja consolidats que busquen expandir-se i créixer.

Estes dos línies creditícies disposen d'un pressupost conjunt de 30 milions d'euros, dels quals ja s'han executat 9,4 milions d'euros, i estan cofinançades pel Programa Comunitat Valenciana FEDER 2021-2027.

Els préstecs participatius en coinversió amb inversors privats disposen actualment de quatre milions d'euros i estan dirigits a projectes desenrotllats per microempreses i xicotetes empreses de nova creació amb un alt component innovador. Els crèdits oscil·len entre 50.000 i els 300.000 euros, en operacions fins a set anys i amb fins a tres de carència. El tipus d'interés aplicat a estes operacions pot oscil·lar entre el 3 % i el 9 %.

Per la seua part, els préstecs subordinats tenen un pressupost de 16,6 milions d'euros per a donar suport al creixement i la consolidació d'empreses innovadores de la Comunitat Valenciana. Els sol·licitants poden accedir a préstecs d'entre 300.000 i 1.000.000 euros, en operacions de fins a deu anys i amb fins a tres anys de carència, i destinat tant a finançar nous projectes d'inversió com a cobrir necessitats de capital circulant de les empreses.